Uczestnicy


Przedstawiamy galerię uczestników Festiwalu Jazzu Tradycyjnego ZŁOTA TARKA zaproszonych do udziału w spotkaniach Old Jazz Meeting.

KAREN EDWARDS

Urodziła się w Greenville, w stanie Karolina Południowa w USA. Jej pierwszym nauczycielem był jej ojciec, dyrektor muzyczny lokalnego kościoła baptystów. Od dzieciństwa gospel był główną jej inspiracją . Edwards była absolwentką North Texas University. Jest niezwykłą pianistką i wokalistką, wielokrotnie nominowaną do nagrody Grammy dla Jazz Performance.Z powodzeniem współpracowała z wieloma znanymi na całym świecie artystami, takimi jak: Stevie Wonder, Peabo Bryson i Tonny Bennett, Pharoah Sanders Ostatnio współpracuje z sławnym księciem.Występowała w Nowym Jorku i Los Angeles w klubach i teatrach muzycznych. Przez kilka lat wystepowała, jako gwiazda serialu w Atlancie. GA. Karen Edwards jest jedną z najbardziej ciekawych amerykańskich wokalistów młodego pokolenia. Jej koncerty to nie tylko fantastyczne przygody muzyczne, ale także wybitne przedstawienie. Od kilku lat współpracowała z Jarekem Śmietaną. Tak powstała płyta „Karen Edwards & Jarek Śmietana” Wszystko Lodowe „.

LUNA VOICES

Luna Voices to Natalia Halicka i Monika Kuczera – utalentowane głosy, zafascynowane brzmieniem zespołów kameralnych. Są absolwentkami Akademii Muzycznej we Wrocławiu, w różnych specjalnościach: performance solo, performance instrumentalny, dyrygentura, edukacja muzyczna, teoria muzyki, muzyczną terapię, produkcję muzyczną itp.

Przez wiele lat wokalistki kształtowały swoje doświadczenia zawodowe występując w wielu prestiżowych światowych salach koncertowych: Royal Albert Hall, Gewandhaus , NOSPR, Filharmonia Narodowa (Filharmonia Narodowa) Brały udział w fonogramach, a także współpracowały z licznymi osobowościami muzycznymi: Paul Mc Creesh, Jacek Kaspszyk, Łukasz Borowicz, Krzysztof Penderecki, Bob Chilcott, Robert Holingworth, Giovanni Antonini i Grzech Piotrowski. Luna Voices wykonuje najpiękniejsze kompozycje muzyki klasycznej, filmowej, kompozycje jazzowe. Wyjątkowość brzmienia Luna Voices charakteryzuje ich zdolność do łączenia piękna klasycznych głosów z wielobarwnym i wieloramkowym światem muzycznym. Oprócz występów na żywo Luna Voices z powodzeniem bierze udział w nagraniach studyjnych i projektowych. Ich niezwykłe głosy uwodzą słuchaczy, wprowadzając do świata muzycznego piękna. Oryginalność dźwięku i jakość występów Luna Voices to ich niezwykła wartość, która urzeka publiczność i serca słuchaczy.

LIZ ROSA

Urodzona w Natal, Rio Grande Do Norte w Brazylii, piosenkarka Liz Rosa zwróciła uwagę słuchaczy i krytyków na całym świecie swoimi interpretacjami klasycznej brazylijskiej piosenki. Po swojej obecności w północno-wschodniej Brazylii Liz przeniosła się do Rio de Janeiro, aby kontynuować rozwój muzyczny.

Od czasu przeprowadzki do Rio, Liz występowała w : TribOz, Teatro Rival, Teatro Solar de Botafogo, Miranda i Sala Baden Powel. Współpracowała z takimi znanymi artystami jak: João Bosco, João Donato, Leila Pinheiro i Roberto Menescal. Liz wydała swój debiutancki album „LIZ ROSA” (dystrybuowany przez Som Livre). Współpracuje z Ricardo Silveira, renomowanym na całym świecie gitarzystą, kompozytorem i aranżerem. Liz wystąpiła w programach telewizyjnych „Som Brasil” (TV Globo) i „Talentos” (TV Câmara Federal) i występowała na Fest Bossa i jazzie (Natal, Brazylia), Vale do Café Jazz Festival (Rio de Janeiro w Brazylii) Clube do Choro (Brasilia, Brazylia) i był jedynym brazylijskim artystą na festiwalu Cotai Jazz & Blues w 2013 roku w Makao, w Chinach i Festival International de Jazz de Punta del Este w 2016 roku w Punta del Este w Urugwaju.

ALCHEMIK ORCHESTRA

Alchemik Orchestra jest kontynuacją działań legendarnej grupy Alchemik założonej przez Grzecha Piotrowskiego w 1997 roku. Po płycie „Sfera szeptów” – Alchemik, na której pojawila się kameralna orkiestra smyczkowa, Piotrowski koncertuje z Alchemik Orchestrą, która wchodzi również w skład World Orchestra.

GRZECH PIOTROWSKI

Kompozytor, saksofonista, producent muzyczny, aranżer.Artysta balansujący na krawędzi muzyki filmowej, klasycznej, jazzu, etno, roots, otwartej improwizacji. Ukończył prestiżowy Wydział Jazzu i Muzyki Rozrywkowej w Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie saxofonu.Twórca World Orchestry (www.worldorchestra.org), właściciel Alchemik Records oraz sieci koncertowej Jazz in Poland (www.jazzinpoland.com) Nominowany trzy-krotnie do Fryderyków 2012, 2013 oraz nagrody Mateusz 2012 (Polskie Radio).

Zdobywca Grand Prix na Hoeilaart Jazz Festivalu w Belgii w 1998 roku, Grand Prix na festiwalu Dwa Teatry w Sopocie za muzykę do spektaklu „Saksofon Basowy” Skvoreckiego, oraz pierwszych miejsc na festiwalach “Jazz Nad Odrą”, “Pomorska Jesień Jazzowa”, “Jazz Juniors”.W swojej karierze założył zespoły: World Orchestra (działa od 2010 r.), Alchemik, Oxen, Dekonstrukcja Jazzu, Freedom Nation, Head Up. Artyści, z którymi współpracuje to m.in.: Theodosii Spassov, Ruth Wilhelmine Meyer, Bulgarian Voices Angelite, Karen Edwards, Arild Andersen, Jon Christensen, Eivind Aarset, Terje Isungset, Marcin Wasilewski, Sainkho Namtchylak, Liz Rosa, Sadia Youssouf, Espen Leite, Lars Andres Haug, Akku5, Vladiswar Nadishana, Azat Bikchurin, Michał Barański, Robert Luty, Sebastian Wypych, Bram Stadhouders, Rahul Pophali, Siergiej Starostin, Taisia Krasnopevtseva, Atom String Quartet, Sebastian Karpiel Bułecka, Wu Wei, Sinikka Langeland, Marcel Comendant, Jeno Lisztes, Rafał Sarnecki, Wiesław Pieregorólka, Big Collective Band.

Albumy solowe i zespołowe (jazz, art) :

Grzech Piotrowski – Six Seasons (2016)
Grzech Piotrowski – One World (2015)
World Orchestra – Live in Gdańsk (CD/DVD) (2013)
Grzech Piotrowski – World Orchestra (2012)
Grzech Piotrowski – Archipelago (2011)
Nor-Pol Bridge (2011)
Akku 5 – (Norway-Norcd 2011)
Karuzela Group / Norway (2011)
Karuzela Group / Poland (2010)
Grzech Piotrowski – Emotronica (2009)
Grzech Piotrowski – Sin (2005)
Alchemik – Dracula in Bucharest (2004)
Soundtrack – Powiedz to Gabi (2003)
Oxen – Nexo (2002)
Alchemik – Sfera szeptów (2001)
Freedom Nation – Free At Last (2000)
Alchemik – Acoustic Jazz Sextet (1999)
Head Up – Epka (1997)

Ważniejsze produkcje muzyczne (inne gat.) :

Nowe Pokolenie 1444 – (2014)
Pamiętnik Pani Hanki (2013)
Pati Cze – Ego (2013)
Borys Szyc – Feelin’ Good (2009)
Kwartet Rampa – Młynarski Jazzowo (2009)
Krzysztof Krawczyka – Warto żyć (2009) – złota płyta
Marysia Starosta – Maryland (2008)
Osiem Błogosławieństw (2008)
Tamara Gee – The Power Of Soul (2007)
Afromental – The Breakthru (2007)
Joanna Lewandowska – Najwcześniej później (2006)
Joanna Dark – Dark Night (2005)
Dekalog Hip Hop (2005)
Perfect – Symfonicznie – platynowa płyta (2002)
Szansa na sukces – Kolędy (2000)
Robert Rozmus – Wniebowzięty (1999)

HENRYK MIŚKIEWICZ

Czarodziej saksofonu – oprócz tego, że jest genialnym muzykiem, to jest także wspaniałym i ciekawym człowiekiem. Rzadko się bowiem zdarza, żeby artysta tego formatu był tak skromny i pełen pokory wobec tego co robi. Jego charakterystycznie brzmiącego saksofonu po prostu nie można pomylić. Chyba śmiało można powiedzieć, że potrafiłby wyrazić za jego pomocą niemal każde uczucie. Słuchając go ma się wrażenie, że urodził się z saksofonem w ręku.

Wykształcenie zdobywał w klasie klarnetu w Liceum Muzycznym we Wrocławiu (1970) i Akademii Muzycznej w Warszawie (1974). Jako kompozytor zadebiutował w wieku 14 lat na festiwalu Jazz nad Odrą we Wrocławiu, gdzie zdobył wyróżnienie. Jako aranżer został zauważony przy okazji współpracy z Orkiestrą Polskiego Radia i TVP pod dyr. A. Trzaskowskiego. Karierę jazzową rozpoczynał od współpracy z legendarnym już zespołem Jazz Cariers i Studiem Jazzowym Jana Ptaszyna Wróblewskiego. Był związany z wybitnymi polskimi muzykami jazzowymi m. in. E. Bem, A. Jagodzińskim, J. Śmietaną, W. Karolakiem, K. Stankiewiczem, A. Sendeckim. Miał okazję współpracować z Joe Lovano (specjalny projekt na Jazz Jamboree), Mino Cinelu, Patem Metheny (przy okazji projektów Anny Marii Jopek), Paulem Kuhnem (podczas koncertów z orkiestrą dla niemieckiego radia West Duiche Rundfung w Berlinie), a ostatnio wraz z Davidem Murrayem przygotował wspólny program w Teatrze Słowackiego w Krakowie na I Pilsner Urquell Perspective Jazz Festiwal.Grał na wielu festiwalach w kraju i zagranicą m.in. Pori Jazz Festiwal, Umbria Jazz Festiwal, Jazz Jamboree, JVC Jazz Festival. Był zaproszony przez Kancelarię Prezydenta RP do występu przed prezydentem Billem Clintonem, a przez zespół Skaldowie do występu w Carnegie Hall. Jan Ptaszyn Wróblewski specjalnie dla niego skomponował koncert na saksofon improwizujący i orkiestrę symfoniczną „Altissimonica”. Program ten doczekał się swego wydania płytowego, którego premiera odbyła się na JVC Jazz Festival w Warszawie.

Jego charakterystyczne brzmienie saksofonu możemy usłyszeć na niezliczonej ilości płyt muzyki rozrywkowej, filmowej i jazzowej. Nagrał kilka autorskich płyt: „More Love”, „Kakaruka”, „Remembrances”, „Lyrics”, „Full Drive”, „Alltissimonica”, „Uniesienie” – wszystkie nominowane do nagrody Fryderyka. W roku 2001 otrzymał tę statuetkę za płytę „Lyrics”, a w 2004 jako jazzowy muzyk roku. W tym samym roku został uhonorowany Grand Prix Jazz „Melomani 2004” za całokształt pracy artystycznej. Rok 2007 zaowocował dwiema płytami: „JAZZSINFONICA” – połączenie klasyki i jazzu oraz „Full Drive 2” – klubowe nagranie z Jazz Cafe w Łomiankach. Henryk Miśkiewicz jest także wielokrotnym zwycięzcą ankiety Jazz Top miesięcznika Jazz Forum jako najlepszy saksofonista altowy.

PIOTR BARON

Piotr Baron, ur. 5.01.1961 we Wrocławiu, zadebiutował już w 1977. W 1978 został wyróżniony, a w 1980 otrzymał drugą nagrodę na festiwalu Jazz nad Odrą. W 1984 zdobył Grand Prix na San Sebastian „Jazz Aldia” w Hiszpanii. Tytuł magistra sztuki uzyskał w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. W ciągu ponad trzydziestoletniej działalności muzycznej Piotr Baron współpracował z najwybitniejszymi artystami z Polski, Europy i USA: Zbigniew Namysłowski, Tomasz Stańko, Henryk Majewski, Henryk Miśkiewicz, Jarosław Śmietana, Wojciech Karolak, Zbigniew Lewandowski, Kazimierz Jonkisz, Krzesimir Dębski, Janusz Muniak, Tomasz Szukalski, Darek „Oles” Oleszkiewicz, Piotr Wojtasik, Jan Ptaszyn Wróblewski, Bo Stief, Jasper Van’t Hof, Ray Charles, Art Farmer, Al Porcino, Billy Harper, David Murray, Kevin Mahogany, Victor Lewis, Roy McCurdy, John Hicks, Jon Mayer, Eddie Henderson, Gary Smulyan, Marvin „Smitty” Smith, Carter Jefferson, Bobby Watson, Kei Akagi, Larry Koonse, Joe LaBarbera, Charlie Shoemake, Mark Soskin, Kevin Hays, Billy Hart, Harvie Swartz, David Friesen, Clarence Seay, Ed Schuller, John Betsch, Wadada Leo Smith, Ronnie Burrage, Greg Bandy, Malcolm Pinson, Skip Hadden, Steve McCraven, Wayne Bartlett, Carlos Johnson, Karen Edwards.

W 1998 był koncertmistrzem (pierwszy saksofon altowy) orkiestry EBU Big Band w Sztokholmie. Brał udział w szeregu przedsięwzięć z pogranicza jazzu i muzyki poważnej, m.in. w seriach „Monady” Cezarego Duchnowskiego, poemacie symfonicznym „Sceny z Macondo” Jacka Niedzieli-Meiry lub suicie „Looking for Balance” Krzysztofa Herdzina. Wziął udział w nagraniu około 100 płyt, m.in. „Traveling Birds Quintet” (1994) i „Return To the Nest” (1995) tego samego zespołu. Piotr Baron nagrał dziewięć płyt autorskich: „Take One” (1995), „Tango” (1996), „Blue Rain” (1997), „Bogurodzica” (2000), „Reference” (2004), „Salve Regina” (2007), „Sanctus, Sanctus, Sanctus” (2008), „Kaddish” (2011) i „Jazz na Hrade” (2012). Od ćwierćwiecza w ścisłej czołówce ankiety „Jazz Top” magazynu Jazz Forum, zwycięzca tejże w roku 2015, w kategorii saksofon barytonowy. Nominowany do nagrody „Fryderyk” jako muzyk roku w 2000, 2004 i 2009, a w kategorii płyta roku nominację otrzymały „Bogurodzica” i „Sanctus, Sanctus, Sanctus”.

Piotr Baron jest artystą firmowym Cannonball Musical Instruments, Drake Mouthpieces i D’Addario Woodwinds. Odznaczony brązowym medalem „Gloria Artis”, medalem „Zasłużony dla Wrocławia” i „Złotą Odznaką” PSJ. Kompozytor muzyki dla teatrów (m.in. Wrocławski Teatr Lalek, Narodowy Teatr Stary w Krakowie, Słupski Teatr Dramatyczny, Wrocławski Teatr Współczesny). Pracował jako nauczyciel i wykładowca saksofonu, harmonii jazzowej i improwizacji w Instytucie Jazzu Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nysie, we Wrocławskiej Szkole Jazzu i Muzyki Rozrywkowej, a także na Kierunku Jazz IKSM Uniwersytetu Zielonogórskiego.
Prowadził otwarte wykłady jazzowe w USA na University Of California Irvine, California Institute Of The Arts in Valencia, w Turcji na Ankara Bilkent University, w Austrii na Kunst Universitaet Graz, uczył na letnich warsztatach jazzowych w Pradze, we Lwowie i wielu miastach Polski. Od 1994 do 2011 Piotr Baron prowadził swój autorski program w Polskim Radio Wrocław, a od 2012 do dziś w radioJAZZ.fm.Recenzent i publicysta (m.in. Jazz Forum), autor kilkunastu publikacji naukowych. Od lutego 2016 Zastępca Dyrektora Departamentu Szkolnictwa Artystycznego i Edukacji Kulturalnej w MKiDN.

RAFAŁ SARNECKI

Gitarzysta jazzowy, kompozytor, aranżer, urodzony w 1982 roku w Warszawie. Od 2005 roku mieszka i występuje w Nowym Jorku. Jako lider własnych projektów muzycznych koncertował w jedenastu krajach Europy, w Chinach, Korei Południowej, Izraelu oraz na wschodnim i zachodnim wybrzeżu USA. Miał zaszczyt wystąpić na scenie obok takich gwiazd polskiej i amerykańskiej sceny jazzowej jak: Gary Thomas, Michael „Patches” Stewart, Janusz Muniak, Wojciech Karolak, Aga Zaryan czy Adam Pierończyk.

Już w 2002 roku został zauważony na Międzynarodowym Konkursie Gitarzystów Jazzowych “Guitar City 2002″, gdzie zdobył pierwszą nagrodę. W 2005 roku otrzymał stypendium na wydziale jazzu w New School University w Nowym Jorku. Studiując na prestiżowej uczelni pobierał lekcje u takich mistrzów jak Paul Bollenback, Peter Bersnstein czy Adam Nussbaum. Kontynuując naukę w Nowym

Jorku w 2010 roku ukończył również studia magisterskie na wydziale jazzu w Queens College CUNY. Rafał nagrał trzy płyty prezentujące jego kompozycje autorskie. Pierwszy album „Songs From a New Place” wydany w 2008 roku był nominowany do nagrody FRYDERYK 2009. Druga płyta zatytułowana „The Madman Rambles Again” została wydana w 2011 przez prestiżową hiszpańską wytwórnię Fresh Sound New Talent. Wśród artystów, którzy nagrywali dla tej wytwórni, są takie gwiazdy muzyki jazzowej jak Brad Mehldau, Kurt Rosenwinkel czy Esperanza Spalding. Amerykański portal internetowy All About Jazz wymienił “The Madman Rambles Again” wśród najciekawszych albumów jazzowych 2011 roku. Czasopismo “Hi-Fi i Muzyka” przyznało płycie “Wyróżnienie Roku 2011”. Jesienią 2014 nakładem amerykańskiej wytwórni Brooklyn Jazz Underground Records ukazał się trzeci album Rafała zatytułowany “Cat’s Dream”.

JOANNA KUCHARCZYK

Ukończywszy Akademię Muzyczną w Katowicach, Joanna kontynuowała swoją edukację muzyczną w Konserwatorium w Odense (Dania). Oprócz prowadzenia własnego kwartetu była członkinią elektroniczno-akustycznego trio Private Silence, a także dyrygentką pierwszej w Polsce jazzowej grupy wokalnej Jazz City Choir. Jest laureatką szeregu nagród: w 2012 roku zdobyła II miejsce oraz otrzymała Nagrodę Publiczności na Międzynarodowym Festiwalu Voicingers (Polska); w 2013 roku zdobyła II miejsce na festiwalu Nomme Jazz (Estonia) — gdzie została zaproszona do udziału w festiwalu jazzowym Serendip w Oslo przez Norweską Akademię Muzyczną — oraz otrzymała tytuł Najlepszego Wokalisty na Johny Raducanu’s Jazz Festival (Rumunia).

MARTA WAJDZIK

Saksofonistka urodzona w 2001r. Uczennica szkoły muzycznej w Bielsku-Białej. Uczy się gry na saksofonie od 6 lat. Na konkursach muzyki klasycznej zajmowała wysokie miejsca (m. in. GRAND PRIX na VIII Ogólnopolskim Konkursie Instrumentów Dętych w Krakowie JUPITER 2014), jednak od 4 lat bardziej skupia się na rozwoju w kierunku muzyki jazzowej. W kwietniu 2017r. zdobyła wyróżnienie indywidualne dla najlepszego solisty Ogólnopolskiego Konkursu Zespołów Jazzowych CEA w Warszawie. Razem ze swoim bratem, trębaczem są założycielami zespołu M&M Quintet, którego repertuar składa się wyłącznie z ich własnych kompozycji. W maju 2017r. otrzymała także nagrodę dla najlepszego instrumentalisty XX Ogólnopolskiego Przeglądu Młodych Zespołów Jazzowych i Bluesowych w Gdyni.

PIOTR RODOWICZ  

Studiował w Jazz Mobile School w Harlemie u Reggie Workmana w Nowym Jorku w latach 1981-83. Ukończył wydział instrumentalny klasa kontrabasu w Berklee College Of Music w Bostonie w 1990 r. Ukończył Akademię Muzyczną w Katowicach na wydziale Jazzowym w 2005r. Współzałożył  kwartret In Tradition, z którym zdobył dwie główne nagrody na festiwalu jazzowym w Dunkierce ’84 – Francja; koncerty i nagrania dla Polskiego Radia. W Bostonie w czasie studiów w latach 1987-92 współpracował z następującymi muzykami: Joshua Redman, Bob Moses, Igor Butman, Skip Hadden, Walter Davis, Bob Winiker, Big Band, Jeoff Kiesser, Kurt Rosenwinkel, Chris Cheek. Po powrocie w 1993r. do Polski gra m.in. z Tomaszem Szukalskim, Januszem Muniakiem, Kazimierzem Jonkiszem, Adamem Kawończykiem, Januszem Skowronem, Włodkiem Pawlikiem, Krzysztofem Herdzinem, Maciejem Strzelczykiem, Tomaszem Filipczakiem.

W 1995 r. założył kwartet Mingus Mingus, w którym grali: Robert Majewski, Maciej Sikała i Kazimierz Jonkisz. Zespół nagrał album, który otrzymał najwyższą ocenę Jazz Forum oraz zagrał liczne koncerty m.in. na Jazz Jamboree 95. W 1996r. założył kwartet Tribute To Monk, w którym grali: Krzysztof Herdzin, Zbyszek Brzyszcz i Kazimierz Jonkisz. Nagranie zdobyło wysokie oceny Jazz Forum. Założył 10 osobowy Zespół „Przyjaciele” w którym grali m.in.: Janusz Muniak, Adam Kawończyk, Bogdan Hołownia, Janusz Skowron, Artur Dutkiewicz, Zbigniew Wegehaupt, Kazimierz Jonkisz, Michał Miśkiewicz. W 1997r. nagranie bardzo wysoko ocenianego albumu.W 1998r. powstał album Aby Żyć z własną muzyką do autorsko opracowanego i recytowanego poematu etycznego Prorok – Khalil Gibran’a. W 1999r. współzałożył The World String Trio w składzie: Maciej Strzelczyk – skrzypce, Krzysztof Woliński – gitara. Trio licznie koncertowało w wielu krajach, festiwale m. in. Jazz Jamboree, Jazz nad Odrą, Budapest, Kuwejt.Nagrania płyt: Grappelling – 1998r., Live in Rabarbar – 1999r., Live in Kiev – 2000r., 2002r. – wspólnie z pianistą Jarosławem Małysem i Maciejem Strzelczykiem płyty Jazz Ballads for Trio oraz Komeda Kameralnie.

W 2002r. założył zespół Przyjaciele, z którym, wraz z Tomaszem Filipczakiem wyprodukował nagranie pt. Jan Paweł II – Inspiracje. W nagraniu udział wzięło 28 czołowych polskich muzyków, wśród których znaleźli się m.in.: Tomasz Filipczak, Tomasz Szymuś, Paweł Winiszewski, Kazimierz Jonkisz, Mariusz Fazi Mielczarek, Robert Majewski, Paweł Perliński, Krzysztof Woliński, Zbigniew Jaremko. Opracował autorsko fragmenty wypowiedzi Jana Pawła II, które recytują Krzysztof Kolberger i Ksawery Jasieński. Od 2002r. komponuje muzykę do filmów dokumentalnych dla TVP, w tym do 2 letnia serii pt. Dziękujemy za Solidarność. W 2003r. założył Peter Pan Trio o zmiennym składzie, poświęcone polskiej muzyce w wersji latin jazz. W 2006r. wraz z Tomaszem Filipczakiem i zespołem Przyjaciele nagrał i wyprodukował płytę Seweryn Krajewski Smooth Jazz, która okazała się wielkim sukcesem i otrzymała status Złotej Płyty od ZPAV. Nieprzerwanie od 1992r. jest wykładowcą unikalnego Wydziału Jazzu w Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia im. Fryderyka Chopina w Warszawie przy ul. Bednarskiej, który współzałożył z Henrykiem Majewskim.

ELJAZZ BIG BAND – został powołany do życia w maju 1999 r. przez Józefa Eliasza,  jazzmana, perkusistę, bandleadra i animatora życia muzycznego. Do dziś orkiestra brała udział w wielu prestiżowych koncertach i festiwalach, m.in.: Probaltica, Bydgoszcz Jazz Festiwal, Pomorska Jesień Jazzowa, European Jazz Meetings, XXXI Międzynarodowy Festiwal Jazzu Tradycyjnego – ZŁOTA TARKA. Występowała także w cyklu koncertów w Łazienkach Królewskich, w Pałacu w Wilanowie, w Filharmonii Pomorskiej i Operze Nova w Bydgoszczy oraz wielu innych. Jest też laureatem konkursów ogólnopolskich i międzynarodowych. „Eljazz Big Band” systematycznie współpracuje ze znakomitymi muzykami, m.in.: Janem „Ptaszynem” Wróblewskim, Krzysztofem Herdzinem, Lorą Szafran, Januszem Szromem, Henrykiem Miśkiewiczem, Maciejem Sikałą, czy Adamem Wendtem. „Eljazz Big Band” ma również na swoim koncie wydawnictwo płytowe. To album pt. „Wspomiemia” przedstawiający piosenki okresu lat międzywojennych, do których partie wokalne wykonała Lora Szafran. Płyta otrzymała znakomite recenzje, tak wśród miłośników, jak i krytyków. Z programem tym orkiestra wielokrotnie występowała na scenach polskich i zagranicznych. Najważniejszym dokonaniem artystycznym orkiestry, w którym również biorą udział wybitni aranżerzy i soliści, to jej najnowszy projekt – „W Rytmie Chopina”. To specjalnie wyselekcjonowany zestaw utworów Fryderyka Chopina napisanych na big band i orkiestrę symfoniczną. Całość zaaranżowano tak, aby ukazać kunszt i piękno wielkiego kompozytora, ale w zupełnie innej, nowatorskiej szacie. W swoim macierzystym, bydgoskim klubie „Eljazz” orkiestra występuje w czwartki, czym wpisuje się jako ważny symbol muzyczny miasta i regionu.

WOJCIECH KAROLAK

Urodził się w Warszawie jako syn profesora Akademii Sztuk Pięknych Jerzego Karolaka (1907-1984) i Marii z d. Kotschy-Orwid, córki Józefa Orwida.Kariera muzyczna Wojciecha Karolaka zaczęła się w 1958, kiedy nawiązał współpracę z zespołem Jazz Believers jako saksofonista. W zespole tym występowali także Jan Ptaszyn Wróblewski oraz Krzysztof Komeda. W latach 1959-60 grał na saksofonie w grupie The Wreckers Andrzeja Trzaskowskiego.W 1961 poświęcił się grze na fortepianie w zespole Andrzeja Kurylewicza. Współpracował także z Swingtetem Jerzego Matuszkiewicza. Był też aranżerem i kompozytorem Studia M-2 i Big Bandem Polskiego Radia.W 1962 założył The Karolak Trio wspólnie z Andrzejem Dąbrowskim i wydał pierwszą autorską płytę. W 1963 współpracował z Ptaszynem Wróblewskim w zespole Polish Jazz Quartet. W 1966 wyjechał do Szwecji, gdzie dorabiał, grając w klubach i restauracjach. W 1973 stał się właścicielem organów Hammonda-B3. W latach 1973-1978 współpracował z Janem Ptaszynem Wróblewskim w zespole Mainstream.W latach 80. XX wieku razem z Tomaszem Szukalskim i Czesławem Bartkowskim stworzył formację Time Killers. Wspólnie nagrali album, który został uznany (w ankiecie krytyków „Jazz Forum”) za najlepszą płytę jazzową dekady. W 1988 Karolak brał udział w nagraniu płyty Obywatela GC, grał tam na organach Hammonda. Od lat 90. XX wieku współpracował regularnie z Jarosławem Śmietaną, z którym nagrał kilka albumów. Udziela się także w projektach jazzowych Piotra Barona i Zbigniewa Lewandowskiego, w projekcie gospel Magdy Piskorczyk W hołdzie Mahalii Jackson, a także występuje jako członek zespołu Guitar Workshop Leszka Cichońskiego.Eksperymentował również jako kompozytor muzyki filmowej. Jednym z obrazów, do którego pisał muzykę, była Konopielka w reżyserii Witolda Leszczyńskiego, do której napisał m.in. bardzo charakterystyczny motyw, oddający specyfikę barokowej, polifonicznej muzyki organowej. Pisał też muzykę do tekstów żony. W 2007 roku pojawił się w filmie Ryś w roli Boogiewoogiewicza.( żródło www.wikipedia.pl)

PIOTR WOJTASIK

Polski trębacz jazzowy, absolwent Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach, wykładowca Akademii Muzycznej w Katowicach i Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. W 2008 roku otrzymał Fryderyka dla muzyka jazzowego roku i autora najlepszej jazzowej płyty (za album Circle). źródło/ wikipedia.pl

HOT CLUB OF POLAND

Zespół Hot Club of Poland powstał w 2012r. z inicjatywy jego dzisiejszego lidera Grzegorza Wypycha. W obecnym składzie koncertuje od jesieni 2014r. i ciągle gra gypsy swing. Na pytanie, co to jest gypsy swing, Wypych odpowiada następująco: „…to taki cygański jazz, w którym dominuje akustyczne granie, specjalne akustyczne gitary, kontrabas, skrzypce, klarnet. Styl ten rozwinął i wyniósł na salony legendarny gitarzysta Django Reinhardt, którego niesamowita gra dwoma palcami lewej reki poraża do tej pory muzyków na całym świecie. (…) Jest to muzyka, wobec której nie można przejść obojętnie”. Grzegorz Wypych, absolwent Akademii Muzycznej w Gdańsku, jest gitarzystą, kompozytorem i aranżerem, a na co dzień uczym dzieci gry na gitarze. Tę samą uczelnię kończył klarnecista i saksofonista Tomasz Klepczyński, laureat wielu konkursów muzycznych. Współzałożyciel Hot Club of Poland, a zarazem i kompozytor, gitarzysta Filip Fiebiger jest zwycięzcą ogólnopolskiego konkursu Accoustic Guitar Battle i zdobywcą trzeciego miejsca w konkursie T. Burton Fingerstyle Festival. W latach 2009-2010 współpracował z Bałtyckim Teatrem Dramatycznym i współtworzył zespól jazzowy Fast Forward Quintet. Kontrabasista Artur Jochym, na stale pierwszy kontrabasista Filharmonii Koszalińskiej, jest absolwentem krakowskiej Akademii Muzycznej i występował w zespołach Goddard Quintet, Power Trio i Cztery Szmery.

Skład zespołu: Tomasz Klepczyński – cl, Filip Fiebiger – g, Grzegorz Wypych – g, lider, Artur Jochym – b.